GLUGGEN...

Hahah, ungefär såhär ser jag ut just nu... Håller ju just nu på och breddar överkäken. Har en slags platta i gommen som jag skruvar på två gånger om dagen så att överkäken vidgas.. Låter mysigt, va? De kallar de för tortyrtandställningen, och nu förstår jag varför. Ska bredda tills på fredag då jag ska till tandläkaren igen, hoppas för allt i världen att det ska vara färdigbreddat då! Sen får vi se vad som händer, men gluggen är iallafall tillfällig och kommer gå ihop av sig själv om ett tag! De som säger att det är charmigt med glugg kan ju gå och gräva ner sig nånstans, haha...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu blir jag nyfiken, har själv fått utsättas en hel del när det handlar om munnen. Varför breddas överkäken?

2012-02-05 @ 13:00:51
URL: http://thisiscamilla.blogg.se/
Postat av: Maria

hahaha det är helt fascinerande. Hoppas det inte gör så ont <3

2012-02-05 @ 18:38:55
URL: http://digitaljungle.devote.se
Postat av: Jenny

Hej!
Halkade in på din blogg när jag googlade. Ska också ha denna tortyrtandställning framöver och är galet nervös. Gör den jätteont? Kan du berätta mer?? haha.

MVH
Jenny

Svar: Hej Jenny!Hm ja jag ska väl inte ljuga och säga att det inte gjorde ont.. Men jag tycker absolut att det var värt det! Har du också öppet bett eller varför ska du operera dig? :) Är det nått speciellt du undrar? :)
Mvh
Linn
linnfredrika.blogg.se

2013-11-11 @ 22:52:28
URL: http://jennylindgren.forme.se
Postat av: jenny

Hej! Blev lite segt svar, såg ej att jag hade fått ett svar!
Jag har ett korsbett och måste därför bredda min övre tandrad. Är ganska nojig faktiskt eftersom jag har läst alla möjliga inlägg på internet då min tandläkare inte gav mig speciellt mycket information. Allt från förändringar på ansiktsformen och ett "föråldrande" utseende. Drog du ut några tänder när du gjorde det här? :)

Svar: Hej igen! Ingen fara! :) Okej, jag hade öppet bett så de är nog lite olika då. Nej jag behövde inte dra ut några tänder, ska du göra det? Jag har faktiskt inte märkt någon skillnad på ansiktsformen. Var också rädd för det men jag ser ingen skillnad. Kirurgen tyckte att jag fick en finare profil efteråt men det är inget jag kan se! :)
linnfredrika.blogg.se

2014-01-08 @ 22:54:42
URL: http://jennylindgren.forme.se
Postat av: Veronica

Hej,
sökte också runt på nätet och fick syn på din fina glugg ;) Jag har en sådan tandställning på nu och igår började jag vrida på skruven.. ;) Vilken stor lättnad över att se någon som har gjort detta. Blev ju toppenbra resultat på dig! :) Behövde du också operera innan du började vidga?

Svar: Hej! Haha ja visst va gluggen fin ;) oj okej då får jag hoppas det går bra för dig! Ja jag klöv gommen innan jag började skruva, antar att du också gjorde det..? Inte roligt direkt :( Men jag kan trösta dig med att det blir jättebra efteråt, jag har ett helt annat bett nu! Ska du göra mer än en operation?
linnfredrika.blogg.se

2014-09-23 @ 17:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0