TRÄNINGSRESULTAT

Kom precis hem från ett stenhårt pass med Elisabeth. Vi körde utomhus för första gången idag och det var sjukt jobbigt men även väldigt roligt och givande! Vi började med att varva jogging och gång och tog oss upp till slingan. Väl där körde vi intervaller, småjogging, snabb gång, styrka för mage, ben, bröst osv. Väldigt roligt och väldigt jobbigt! Vi var ute i ca 50 minuter och även om det var hur jobbigt som helst så var det en sån himla härlig känsla efteråt! Det finns inget härligare än att ta ut sig fullständigt och det gör man sällan när man tränar ensam, iallafall jag. Hade det inte varit för Elisabeth så hade jag aldrig gett mig ut i motionsspåret på detta passet idag, det är en sak som är säker!

När jag ändå är inne på detta ämnet tänkte jag berätta lite för er om vilka resultat jag har uppnått det senaste året genom att träna med Elisabeth. Ska försöka skriva och förklara så tydligt som möjligt men om det är något ni undrar över så får ni mer än gärna fråga mig!
När jag började träna med Elisabeth i april 2011 så började vi med att göra ett Body Age Test. Det är ett slags fystest där du testar din kapacitet inom olika muskelgrupper. Jag var då 175 cm lång och vägde 65 kilo. Jag hade då ett kroppsfett på 27,5 % och kroppsvatten på 56,2 %. Jag fortsatte då träna en del styrketräning och gå på lite pass men varvade även med att träffa Elisabeth någon gång ibland. Dock så var jag väldigt lat när det gällde träningen över sommaren osv och hade ingen riktig motivation i höstas/vintras heller. När jag kom hem från Thailand i vintras gjorde vi då ett nytt test på Tumlaren. Då var jag 177 cm lång och vägde 73,3 kilo. Hade då ett kroppsfett på 30,9 % och kroppsvatten på 50,5 %. Hade alltså gått upp ganska mycket i vikt men mycket av det var muskler. Bestämde mig då för att verkligen ta tag i det här med träningen och kosten och började då träffa Elisabeth ungefär varannan vecka. Vi har kört allt från pass i gymmet, till pass med kettlebells och nu även utomhus. Detta varvat med egen gymträning med hennes övningar samt mycket promenader har nu gett mig ett enligt mig mycket bra resultat! När vi gjorde om testet nu i maj var jag fortfarande 177 cm lång och vägde 71 kilo! Det som är så bra är att jag nu har kroppsfett på 26,9 % och kroppsvatten på 53,9 %. Detta innebär alltså att jag nu väger 6 kilo mer än när jag började träna med Elisabeth för drygt ett år sedan, men har en lägre fettprocent nu än då vilket jag tycker är fantastiskt! Har alltså omvandlat en hel del av mitt kroppsfett till muskler och det var mitt mål. Det är så lätt att stirra sig blind på vågen men man får inte glömma att det är hur du trivs i din kropp som är det viktiga. Mitt mål var att få en tightare, sundare kropp och det har jag lyckats med med hjälp av Elisabeth! Är dock inte klar än utan fortsätter träna med henne och sätter upp nya mål!
Hoppas ni kunde tyda någonting av allt detta! Puss på er!
Bild tagen nu i maj.

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Alice, Lowe & Stella <3

Vilken kropp du har!! :D

Svar: Tack så hemskt mycket!! :D vad glad jag blir!
linnfredrika.blogg.se

2012-08-16 @ 09:26:20
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0