BEN & AXLAR MED PT

Hej goingar! Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en bra helg. Själv har jag vart ledig hela helgen så i fredags passade jag på att boka in ett pass med min PT Elisabeth. Jag hade redan kört några pass denna veckan så det enda jag hade kvar var egentligen ben och axlar. Dock så har jag sträckt mig i låret i fotbollen så trodde inte det skulle funka men det gjorde det faktiskt så det var skönt! Vi körde fyra övningar på ben: benpress, benböj, den övningen jag har visat er innan där man pressar ned "plattan" med ett ben i taget, samt en övning för baksida lår och rumpa där man ligger på rygg med ena foten på en bänk och pressar kroppen uppåt med det andra benet upp i luften. Svårt att förklara och jag har ingen bild på det men jag hoppas ni förstår ändå. Sedan körde vi två övningar för axlar, bland annat den i kabeln ni ser på bilden nedan. Jag hade aldrig gjort den innan och det var faktiskt riktigt tungt som ni kan se på bilderna ha ha.. Vi körde både med båda armarna samtidigt samt med en i taget. Jag föredrog nog att köra med båda samtidigt då jag tyckte det var lite lättare för att man får mer hjälp av hela kroppen. Sedan avslutade vi passet med plankan för magen som jag gör varje gång. Har ju stått i fem minuter en gång (förstår inte riktigt hur det gick till haha) och har gett mig fasen på att jag ska klara det igen så nu gäller det bara att träna..
 
Haha, här på sista ser ni hur tungt det var..! Inte så snyggt men det bjuder jag på!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0