INTERVALLTRÄNING MED PT

Godmorgon! Nu kom jag precis hem efter ett intervallpass med Elisabeth. Jag skulle nog faktiskt våga påstå att det var bland de värsta passen jag någonsin vart med om, haha! Är fortfarande heeeelt slut! Jag har ju berättat för er att jag brukar köra korta intervaller, alltså springa ca 20 sekunder och vila tio. Därför ville Elisabeth att vi nu skulle prova på långa intervaller istället. Detta för att jag ska kunna förbättra min tid på längre sträckor, såsom milen. Vi började med att jogga i fem minuter. Sedan sprang jag på hastighet 14 i 1 minut. Efter det vilade jag (hoppade av bandet) i 1 minut innan det var dags för nästa intervall. Då sprang jag i 2 minuter innan vilan. Sedan 3 minuter osv osv. Var dock tvungen att sänka hastigheten till 13 och sedan 12 efter ett tag för det var så fruktansvärt jobbigt! Är inte van att springa i ett sånt högt tempo en längre tid. Värt att tillägga är också att vi hade på lutning 1 grad för att det skulle vara mer som att springa utomhus. Den lilla lutningen gjorde faktiskt ganska stor skillnad! Jag sprang i 25 minuter sammanlagt och det var verkligen bland det värsta jag har gjort! Hade det inte vart för att Elisabeth stod vid sidan och pushade mig så hade jag gett upp för längesen. Det känns dock grymt skönt i kroppen ju efteråt och jag passade även på att sola en snabbis när jag ändå var där borta. Hoppas ni får en fin fredag så hörs vi snart igen, puss o kram! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0