KOSTSCHEMA

Hej godingar! Tänkte passa på att berätta lite för er om deffen/dieten jag körde innan jul. Det var ju som jag har sagt tidigare min PT Elisabeth som hjälpte mig med ett kostschema. Mitt mål var inte att tappa i vikt eller så utan snarare att forma min kropp lite, att bli tightare. Jag gillar ju att exprimentera lite för att se vad man kan nå för resultat och det var så även när det gällde detta. Jag har ju visat er tidigare ungefär vad jag åt under en dag men jag lägger in bilden igen så ni får se igen. Jag åt iprincip inga kolhydrater, sötsaker eller alkohol. Åt mest lax, kyckling, sallad i olika former o varianter, kvarg, frukt och filmjölk.. Låter kanske inte så roligt men jag är sån som person så jag kan äta samma saker väldigt länge utan att tröttna så för mig var maten inga problem. Under denna perioden tränade jag även minst en gång per dag, ofta blev det kondition på morgonen och styrka på kvällen. Jag kom in i ett riktigt bra flow och jag älskade det! Så fort jag blir frisk nu ska jag köra igång igen. Jag valde att inte väga mig eftersom jag inte tyckte att vikten spelade så stor roll. Därför mätte jag mig med måttband istället. Runt lår, midja, höfter osv. Jag märkte mest skillnad på midjan, där jag tappade hela 5 cm! Tappade även ett par cm runt lår och höfter och det var jag nöjd med. Tog en före/efter bild som ni kan se här nere. Tänkte inte lägga upp den egentligen men strunt samma. Ni kanske inte ser så stor skillnad men jag själv ser iallafall lite, speciellt runt armar/axlar och midja. Den största skillnaden jag kände var nog att jag blev starkare, piggare och orkade mycket mer i varje träningspass och det var en grymt skön och motiverande känsla. Jag höll på i ca 2,5 månad och jag har tänkt köra igång något liknande nu i mars, fast denna gången ännu striktare tror jag. Återkommer mer om det då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0